شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
سامانه رصد
کد خبر: 842 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1402 | ارسال توسط :
191 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

می‌خواهم از غیرت حسین علیه‌السلام بگویم. حضرت در بیانی از پدر بزرگوارشان از قول رسول خدا فرمودند: بر هیچ چشم مؤمنى روا نیست که ببیند خدا نافرمانى مى‌شود و چشم خود را فروبندد، مگر آنکه آن وضع را تغییر دهد؛ یعنی کسی که غیرت دارد به‌موقع و بجا عمل می‌کند و سکوت نمی‌کند. یکی دو […]

می‌خواهم از غیرت حسین علیه‌السلام بگویم. حضرت در بیانی از پدر بزرگوارشان از قول رسول خدا فرمودند: بر هیچ چشم مؤمنى روا نیست که ببیند خدا نافرمانى مى‌شود و چشم خود را فروبندد، مگر آنکه آن وضع را تغییر دهد؛ یعنی کسی که غیرت دارد به‌موقع و بجا عمل می‌کند و سکوت نمی‌کند.

یکی دو روایت برای شما بخوانم رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «اِنَّ اللّه‏ یُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعیفَ الَّذى لازِبْرٌ حدیث لَهُ وَ هـُو الَّذى لایَنْهى عَنِ الْمُنْـکَرِ» خدای تعالی مؤمن ضعیف را غضب می‌کند کسی که رگ ندارد (بی‌خاصیت است بی‌رگ است خلاف می‌بیند عکس‌العمل نشان نمی‌دهد) و او کسی است که نهی‌ازمنکر نمی‌کند.

در روایت دیگری است مرحوم شیخ حر در وسائل می‌آورد: «اِنَّ اللّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیُبغِضَ المُؤمِنَ الضَّعیفَ الّذَی لا دینَ لَهُ، فَقیلَ لَهُ: وَ ما المُؤمِنُ الّذی لادینَ لَهُ؟ قالَ الّذی لایَنهی عَنْ المُنکَرِ.» خدای عزیز از مؤمن ضعیفی که دین ندارد عصبانی است و از او نفرت دارد. عرض کردند چه مؤمنی است که دین ندارد؟ حضرت فرمود: کسی که نهی‌ازمنکر نمی‌کند. در بعضی از روایات دارد که او دوست دارد خدا عصیان شود و کسی که دوست دارد خدا عصیان شود خدا را به مبارزه می‌طلبد.

منبع خبر «دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز» است و رصد نیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 842 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90002110  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه رصد نیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رصد نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید