شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
سامانه رصد
کد خبر: 770 |
تاریخ انتشار : 06 مرداد 1402 - 22:29 | ارسال توسط :
298 بازدید
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری رصد، آیت الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرج در رابطه با مسئله عفاف و حجاب و نحوه برپایی عزای حسینی بیاناتی را ایراد کردند   متأسفانه خیمه حسین برپا می‌کنند و حرف یزید می‌زنند / این نمونه دیگری از جنگ روایت‌هاست نماینده رهبر معظم […]

به گزارش خبرگزاری رصد، آیت الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرج در رابطه با مسئله عفاف و حجاب و نحوه برپایی عزای حسینی بیاناتی را ایراد کردند


 

متأسفانه خیمه حسین برپا می‌کنند و حرف یزید می‌زنند / این نمونه دیگری از جنگ روایت‌هاست

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز گفت: حالا این اباحه‌گری که امروز در بین عده‌ای از افراد جامعه ما رواج پیدا کرده و هرکس برای اینکه عقب نماند مزخرفی می‌گوید مربوط به مکتب یزید است نه امام حسین؛ که متأسفانه خیمه حسین برپا می‌کنند و حرف یزید می‌زنند و رفتار یزیدی دارند. این نمونه دیگری از جنگ روایت‌هاست که اگر خوب تبیین نشود تحریف و انحراف شدید در دین به وجود می‌آید.

 

امروز هرکسی فکر می‌کند می‌تواند درباره دین و مکتب اهل‌بیت نظر بدهد / علماء و بزرگان دین باید وارد عرصه تبیین و تبلیغ دین شوند

 

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه گرفتاری این است که امروز هرکسی فکر می‌کند می‌تواند درباره دین و مکتب اهل‌بیت نظر بدهد، گفت: علماء و بزرگان دین باید وارد عرصه تبیین و تبلیغ دین شوند. اینکه حضرت آقا فرمودند: «اگر ما در مقابل تحولات نو به نو در موضوع تبلیغ، غفلت و سستی کنیم دچار استحاله فرهنگی می‌شویم و مانند غرب گرفتار قبح زدایی قدم‌به‌قدم از گناهان بزرگ خواهیم شد».

 

وی در ادامه افزود: اولش گفتند روسری یک‌ذره شل و سفت شد؛ یک تار مو شد؛ جالب است که همین یک تار مو را اگر در یک ظرف ماست باشد ظرف ماست را دور می‌ریزند. بعد کمی که گذشت گردن شد؛ دیگر بقیه را نگویم که چه شد؛ یعنی همین وضعیت امروز.

 

مادحان باسواد و مرثیه‌خوانان باغیرت اجازه ندهند هرکس هر خزعبلاتی را خواست در جلسات بگوید / با حرف‌های خوشگل اباحه‌گری را در جامعه رواج می‌دهند

 

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه حتی مادحان باسواد و مرثیه‌خوانان باغیرت و مدافع حریم اهل‌بیت اجازه ندهند هرکس هر خزعبلاتی را خواست در جلسات بگوید، تأکید کرد: چه کسی گفته مجلس امام حسین باید مجلس گناه باشد؟ گناهکار آمد نشست یک‌گوشه توبه کرد خودش می‌داند و خدا؛ اما بگوییم کسانی که گناهکار هستند با چهره گناه بیایند که مجلس بشود مجلس گناه، چه کسی چنین چیزی را گفته؟ چه کسی در طول این هزاروچند صدساله تاریخ شیعه اجازه گناه و یا همراهی خلاف شرع بین و فساد را داده است؟ که می‌آیند با حرف‌های خوشگل خوشگل اباحه‌گری را در جامعه رواج می‌دهند.

 

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: امام قیام کرده برای اینکه با فساد مبارزه کند و امربه‌معروف را زنده کند بعد بگوییم ما عزادار همان امامیم و البته کاری با این حرفش نداریم. امام حسین روز عاشورا برای عفت خاندانش این‌گونه است. بعد خیابان و کوچه ملت امام حسین این‌گونه باشد؟

 

برای چندمین بار عرض می‌کنم مسئله عفاف و حجاب را آقایان جدی بگیرید

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای چندمین بار عرض می‌کنیم مسئله عفاف و حجاب را آقایان جدی بگیرید، گفت: از غیر خدا نترسید، دستور و قانونی را که دارید اجرا کنید و الا وقتی پشیمان خواهید شد که سودی ندارد. نگذارید دشمنان، نیروهای ارزشی ما را کلافه و عصبانی کنند. نگذارید غیرت دینی و ناموسی متدینین که به شما فرصت داده‌اند تا اقدامی داشته باشید بیش از این خدشه بردارد.

 

به‌جای اینکه به فکر آینده خودتان باشید به آینده اسلام و انقلاب فکر کنید / این معضل با جلسه گذاشتن حل نمی‌شود

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه به‌جای اینکه به فکر آینده خودتان باشید به آینده اسلام و انقلاب فکر کنید، گفت: بیش از این ناامیدی ایجاد نکنید. برخلاف بیان رهبری عمل نکنید. آقایان توجه داشته باشید که این معضل با جلسه گذاشتن حل نمی‌شود و الا تا حالا بااین‌همه جلسه‌ای که گذاشته‌اید نباید وضع شهر این باشد. اعمال قانون کنید و الا فردای قیامت جواب خدا و پیامبر و شهدا و امام و رهبری به کنار، جواب من را که از شما خواستم راهکار هم نشان دادم حمایت هم کردم را نمی‌توانید بدهید.

 

فرازی از وصیت‌نامه شهید زقاقی

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: خوب است به این فراز از وصیت‌نامه شهید زقاقی توجه کنید: «مادرم، زمانی که خبر شهادتم را شنیدی، گریه نکن… زمان تشیع و تدفینم گریه نکن… . زمان خواندن وصیت‌نامه‌ام گریه نکن… . فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش می‌کنند و زنان ما عفت را… وقتی جامعه ما را بی‌غیرتی و بی‌حجابی گرفت، مادرم گریه کن که اسلام درخطر است».

 

وی در بخش دیگری بابیان اینکه امروز، روز عاشوراست، گفت: روز عظیمی است. سخن گفتن سخت است. از عاشورا و کربلا و حسین علیه‌السلام گفتن سنگین است. روزی که وارد این سرزمین شدند حضرت فرمود: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلَاءِ» به خدا پناه برد، در زیارت امروز می‌خوانیم «َیا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّهُ وَ جَلَّتِ الْمُصِیبَهُ بِکَ عَلَیْنَا وَ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْض».‏ اتفاقاتی که برای امام افتاد مسائل کمی نبود. برای چه کسی؟ برای حسینی که وقتی امیرالمؤمنین نامش را می‌برد تفدیه می‌داد و می‌فرمود: بابی انت و امی. در بعضی روایات دارد وقتی حسین علیه‌السلام را صدا می‌زد بلند می‌شد می‌ایستاد؛ نه اینکه مقام امام حسین از امیرالمؤمنین بالاتر است؛ یعنی جایگاه رفیعی داشت.

منبع خبر ( دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز ) است و رصد نیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 770 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90002110  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه رصد نیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رصد نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید