شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
سامانه رصد
کد خبر: 1091 |
تاریخ انتشار : 13 مهر 1402 | ارسال توسط :
164 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

برشی از خطبه های تبیینی حضرت آیت الله حسینی همدانی در نماز جمعه کرج مورخ 31شهریورماه : با القاء ناکارآمدی و یا سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران و ایجاد ده‌ها مسئله و چالش می‌خواهند نپذیرند که ایران قوی است و تا رسیدن به قله چند قدمی بیشتر ندارد و البته این را به‌خوبی درک کرده‌اند […]

برشی از خطبه های تبیینی حضرت آیت الله حسینی همدانی در نماز جمعه کرج مورخ 31شهریورماه :

با القاء ناکارآمدی و یا سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران و ایجاد ده‌ها مسئله و چالش می‌خواهند نپذیرند که ایران قوی است و تا رسیدن به قله چند قدمی بیشتر ندارد و البته این را به‌خوبی درک کرده‌اند که ایران تا ابرقدرتی راهی ندارد، لذا از ایران به‌عنوان رقیب خود نام می‌برند.

ایران در عرصه‏های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و فرهنگی در این سال‌ها با آمریکا جنگیده و تمام توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دولت‌های مختلف آمریکا را بر آب کرده است. فهرست طولانی از اقدامات خوارکننده آمریکا توسط ایران لااقل در این چند سال اخیر وجود دارد که حکایت از دست برتر ایران دارد؛ این یعنی توانمندی؛ یعنی قدرت.

اگر ایران قوی نبود رئیس‌جمهورش نمی‌توانست این‌گونه از روی عزت و اقتدار از منافع ملی کشورش در سازمان ملل دفاع کند؛ و کشور متخاصم را به چالش پاسخ گوئی بکشاند. امروز ابرقدرتی فقط به توان بالای نظامی و یا اقتصادی نیست، بلکه ابرقدرت به کشوری می‌گویند که در روابط بین‌الملل و طرح‌ها و مسائل جهانی بتواند تأثیرگذار باشد، بتواند در هر نقطه‌ای از جهان یا در چند منطقه از جهان به‌طور هم‌زمان پروژه‌هایی که احتیاج به قدرت در اجرا را دارد عملیاتی کند. برای همه این‌ها که عرض می‌کنم شما می‌توانید نمونه‌های فراوانی ببینید.

می‌خواستند ما را منزوی کنند؛ اما نتیجه چه شد؟ شانگهای و بریکس و ده‌ها موضوع ازاین‌دست. وقتی سخن از افول آمریکا می‌زنیم منظور همین نقش تأثیرگذاری است که دیگر ندارد؛ و کسی امروز جز بخشی از اروپا که پادوئی او را می‌کند و نفس مصنوعی می‌دهد به او که شاید دوباره سرپا شود گوش به حرف او نیست. آمریکا تمام شد؛ اما یک عده‌ای هنوز در داخل اسمش که می‌آید دلشان هری می‌ریزد و دلشان برایش به تپش می‌افتد.

ایران چهل‌وچند سال است در اوج تحریم‌ها، اوج توطئه‌ها، اوج جنگ‏های سخت و نیمه سخت و نرم بدون اتکا به هیچ قدرتی غیر از قدرت الهی، اسلام ناب محمدی، رهبری امام المسلمین، شهدای گران‌قدر و پاک و تلاش هزاران جوان برومند روی پای خود ایستاده و با روحیه جهادی عناصر انقلابی خود علیرغم همه سنگ‌اندازی‌ها برای خنثی کردن و یا متوقف کردن ملت از حرکت روبه‌جلو، مرزهای علم و فناوری در عرصه‌های مختلف را پشت سر گذاشته؛ و رتبه‌های برتر دنیا را کسب کرده. آنان امید دارند ایران اسلامی نابود شود؛ اما ایران قوی‌تر از گذشته با تمام توان تا رسیدن به دولت کریمه مهدوی ادامه خواهد داد.

یک نکته امیدآفرین عرض کنم: در کتاب میر مهر نوشته است: در دوران جنگ جهانی اول و اشغال ایران توسط قوای روس و انگلیس، مرحوم آیت‌الله‌العظمی نائینی خیلی پریشان بودند و نگران از اینکه این وضع به کجا خواهد انجامید، نکند این کشور شیعه از بین برود و سقوط کند. در همین حال، شبی به امام عصر متوسل می‌شوند و در حال توسل و گریه و ناراحتی در عالم رؤیا می‌بینند؛ دیواری است به شکل نقشه ایران که شکست برداشته و خم شده و در حال ریختن است. در این حال می‌بیند که حضرت ولی‌عصر دست مبارکشان را به دیوار گذاشتند و آن را بلند کردند و آن را سر جایش قرار دادند و فرمودند: «اینجا شیعه خانه ماست؛ می‌شکند، خم می‌شود، خطر هست، ولی ما نمی‌گذاریم سقوط کند. ما نگهش می‌داریم.»

منبع خبر «آیت الله حسینی همدانی» است و رصد نیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 1091 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90002110  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه رصد نیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رصد نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید