سه شنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | 2024-02-27
سامانه رصد
کد خبر: 142 |
تاریخ انتشار : 29 خرداد 1402 - 10:38 | ارسال توسط :
187 بازدید
0
2
ارسال به دوستان
پ

وکیل من در مجلس شورای اسلامی! باسلام و  صلوات بر محمد و آل محمد بعد از مدت‌ها که انتظار بود مجلس شورای اسلامی و به‌خصوص ریاست محترم مجلس به وظیفه خود در ارائه طرح عفاف و حجاب اقدام کنند و متأسفانه اقدامات لازم انجام نشد، حال باتوجه به حواشی گوناگون و تصویب یک فوریت لایحه […]

وکیل من در مجلس شورای اسلامی!
باسلام و  صلوات بر محمد و آل محمد

بعد از مدت‌ها که انتظار بود مجلس شورای اسلامی و به‌خصوص ریاست محترم مجلس به وظیفه خود در ارائه طرح عفاف و حجاب اقدام کنند و متأسفانه اقدامات لازم انجام نشد، حال باتوجه به حواشی گوناگون و تصویب یک فوریت لایحه دولت، ضروری است نمایندگان محترم مجلس، وکلای ملت و نخبگان کشور به نقدهای غیرقابل کتمان در متن نهایی لایحه توجه جدی نمایند:

1- عدم بازدارندگی این لایحه با توجه به عدم تناسب بین منکر اجتماعی بی حجابی و جزاء آن . سؤال این است که چه اصولی در تفاوت یافتن جزاء مصرف و فروش مواد مخدر یا مشروبات الکلی و جزاء بی حجابی و ترویج آن در جامعه مورد توجه قرار گرفته است؟

2- عدم کارایی لازم این لایحه در مقابله با منکرات با توجه به مطوّل بودن مراحل و زمان اعمال جزا نسبت به مجرمان و متخلّفان در مقابل برنامه هنجارشکنانه ی دشمنان در ترویج ابتذال، بی بندوباری، فساد و فحشاء در جامعه

3- عقب نشینی از احکام الهی و عدم توجه به حدود روشن احکام شرعی اسلام در حوزه عفاف، حجاب و پوشش و تقلیل دادن شاخص عدم عفاف و حجاب به کشف حجاب، برهنگی و لباس‌های بدن نما و بلکه عملاً آزادسازی آرایشها و پوشش های زننده

4- تقلیل دادن مسئله عفاف، حجاب و پوشش اسلامی که ریشه در فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی دارد، در حدّ تخلفات کارمندی و رانندگی

5- عدم اجرایی بودن و قابل تفسیر به رأی بودن لایجه توسط مجریان با توجه به عدم روشن بودن حدّ و مرز بدحجابی، کشف حجاب، برهنگی و مصادیق تبلیغ و اشاعه یا عدم آن، ضمن اینکه در جای جای این لایحه کلمه حجاب مبهم است که منظور حجاب شرعی است یا حجاب عرفی و اگر منظور حجاب عرفی است، حد و مرز و شاخص آن چیست؟

6- عدم توجه لازم به ابعاد، انواع و سطوح منکرات حوزه عفاف و حجاب همچون پوشش مردان، اختلاط، روابط نامشروع، توهین به عفاف و حجاب و روش های اشاعه غیرمستقیم بی حجابی از جمله در نمایش خانگی و فضای مجازی، ترویج و فروش کالاهای مغایر با عفاف و حجاب و…

7- از کار انداختن قوانین قبلی همچون جرم مشهود که موجب می شد دستگاه انتظامی بتواند رأساً به مقابله با منکرات اقدام نماید و حتی سلب حق پلیس در توقیف وسیله نقلیه ای با راننده یا سرنشین برهنه کامل

8- تقلیل دادن ضابطان قضایی و نیروهای انتظامی در حدّ اپراتور و تذکردهنده پیامکی در متن لایحه و مغایرت آن با بند چهارم قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

9- عدم توجه به وجوب حکم الهی امر به معروف و نهی از منکر در مقابل عدم حجاب شرعی و عدم حمایت لازم نسبت به آمران و ناهیان در متن لایحه و مغایرت آن با مفاد قانون امر به معروف و نهی از منکر از جمله ماده 9

10- عدم توجه و صیانت از قوانین قبلی پوشش در کشور از جمله مصوّبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و تقلیل یافتن آن ها به مسئله کشف حجاب و برهنگی در متن لایحه و بلکه طبق ماده 2 این لایحه عملاً کارمندان دولتی را در عدم رعایت حجاب شرعی آزاد گذاشته و فقط به افراد کشف حجاب کننده یا برهنه یا نیمه برهنه یا دارای لباس نازک بدن نما یا چسبان، آن هم صرفاً در محیط اداری اشاره کرده است!

11- عدم توجه مسائل امنیتی و خطرات شبکه نفوذ در حوزه فرهنگی کشور در متن لایحه به نحوی که نیروهای سازمان یافته دشمن برای ترویج بی حجابی و بی عفتی به راحتی امکان بهره برداری از ظرفیت این لایحه را خواهند داشت به عنوان مثال وقتی یک سری نیروی نفوذی در مقابل دریافت مبالغ هنگفت به صورت هدفمند با پوشش های ناهنجار در معابر و محیط های خاص حاضر شده و پس از عملیات عادی سازی تازه یک پیامک دریافت میکنند و روزهای دیگر گروه جدید دیگری جایگزین آنها خواهند شد، آیا نمی بایست وظایف روشنی برای دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی در متن لایحه معین می شد؟

12- عدم توجه به نواقص اجرایی قوانین قبلی و علل آن که متأسفانه شاهد عدم حمایت های لازم از آمران و ناهیان و بلکه ضابطان قضایی بوده ایم و لحاظ نمودن آن موارد و رفع موانع اجرایی و عملیاتی موردنیاز در متن این لایحه همچون تقلیل یافتن موضوع امر به معروف و نهی از منکر به درگیری شخصی در محاکم قضایی و… تا حداقل تکالیف قانونی مذکور در همین لایحه در میدان عمل، اجرایی شده و ضمانت لازم برای آن لحاظ شده باشد! بنظر نمایندگان محترم برفرض اگر همین لایحه تصویب شود، آیا از فردا دستگاه انتظامی جلوی هنجارشکنانی که بخشی از بدن خود مثل پای خود را برهنه کرده اند، شناسایی و مورد تعقیب قرار خواهد داد یا بدلایل گوناگون همچون زمانی که کشف حجاب، جرم مشهود محسوب میشد، در میدان عمل دچار ضعف و اهمال خواهد بود؟ آن وقت نباید پرسید که اگر قرار نیست قانون اجرایی شود، پس هدف از تصویب لایحه جدید و منفعلانه برای حوزه عفاف و حجاب چیست؟

در پایان علی رغم نقدهای مذکور، روح کلی حاکم بر این لایحه آن چیزی نیست که بتواند با عملیات هدفمندی که دشمن برای تخریب دیوار حیا از جامعه اسلامی مان سازماندهی کرده است، مقابله نموده و از پاکی و هویت دختران و پسران مسلمان میهن عزیز ایران حفاظت نماید. این در حالی است که چنین قانونی نه تنها در مرحله دفاع میبایست کارآمد بوده بلکه ضروری است دارای مفاد پویای فراوانی در جهت ترویج و پیشرفت عفاف، حجاب و حیا در کشور باشد.

همانطور که در مدت تنها چندماه بعد از اغتشاشات این سطح از بی بندوباری در کشور گسترش یافت، روشن است اگر مسئولین جمهوری اسلامی در این برحه ی حساس بدون ترس و واهمه از بوق های شیاطین به دفاع صریح از احکام دین خدا قیام کنند، به سرعت نیز جلوی آن گرفته شده و فضای عمومی کشور پوشیده به حیا، عفت و غیرت مردان و زنان پاک ایران اسلامی خواهد شد.

لذا اینجانب به مشخصات زیر از شما موکلان خود در مجلس شورای اسلامی درخواست دارم که در این امتحان بزرگ الهی با بررسی و نقد دقیق این لایحه در مجلس و رسانه ها، جهت اصلاحات اساسی آن و یا ارائه طرحی جدید و کامل به منظور حمایت همه جانبه از فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی، اقدامات عاجل و پیگیری های لازم را مبذول فرمایید:

و من الله التوفیق

منبع خبر «» است و رصد نیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 142 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90002110  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه رصد نیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید