شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
سامانه رصد
کد خبر: 262 |
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1402 - 18:17 | ارسال توسط :
205 بازدید
0
5
ارسال به دوستان
پ

پیرو خط امام هم باید مثل امام باشد. صاف و شفاف مواضع خودش را بیان کند و از آن دفاع کند. امام می‌فرمود: «دشمن ما فقط محمدرضا نبود. هر کس مسیرش، مسیر اسلام نباشد دشمن ما است». یا فرمود: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد». اما عده‌ای دوست دارند مواضع امام را نسبت […]

پیرو خط امام هم باید مثل امام باشد. صاف و شفاف مواضع خودش را بیان کند و از آن دفاع کند. امام می‌فرمود: «دشمن ما فقط محمدرضا نبود. هر کس مسیرش، مسیر اسلام نباشد دشمن ما است». یا فرمود: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد».

اما عده‌ای دوست دارند مواضع امام را نسبت به بعض افراد و گروه‌ها جور دیگر نشان دهند و یا در رفتار بر اساس این ملاک امام که موردقبول رهبر معظم انقلاب هم هست قدم برنمی‌دارند و عمداً مطرودین امام‌ و رهبری را در جلساتشان دعوت می‌کنند و تحویل می‌گیرند.

کسی که بزرگ‌ترین ضربه را به خط امام زده و زمانی رئیس‌جمهور بود و بعد در رأس فتنه‌ها قرار گرفت و سم‌پاشی کرد و برای نظام هزینه درست کرد و تفکرش این است که همه مخالفین نظام غیر از منافقین صلاحیت دارند که در نظام مسئولیت داشته باشند و نظارت شورای نگهبان را قبول ندارد، امام می‌فرمود تا مبارزه هست ما هستیم این‌ها می‌گفتند باید تعامل کنیم و گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کردند. امام می‌فرمود ما فرزند رمضانیم. این‌ها می‌گفتند وضعیت کشور در لبه پرتگاه قرار دارد.

همین‌ها تلاش دارند کشور را در دامن بدبختی و استکبار بیندازند. امام لحظه‌ای از موضع هجومی به غرب و شرقِ آن موقع کوتاه نیامد کوچک‌ترین روحیه محافظه‌کاری در او دیده نشد در روزهای پایانی عمر شریفش روحیه انقلابی‌اش تغییر نکرده بود با دوران جوانی. همین‌که امروز در حضرت آقا می‌بینیم. الان حضرت آقا هشتادوچند سالشان است؛ روحیه انقلابی‌شان با همان سال‌های اول مبارزه‌شان فرقی نکرده است.

خط امام چیست؟ در کلام امام ببینید: «گمان نکنید ما راه سازش با جهان خواران را نمی‌دانیم، اما هیهات که سیراب شدگان کوثر عاشورا به ملت خود خیانت کنند». چقدر عبارت قشنگ است؛ فکر کردید ما بلد نیستیم چطور تعامل کنیم با دنیا؟! می‌دانیم اما ما ملت امام حسینیم. همان‌که سردار بزرگ گفت. سردار سلیمانی دست‌آموز مکتب امام و اهل‌بیت است. امام می‌فرماید ما سیراب شدگان کوثر عاشوراییم و به ملت خودمان خیانت نمی‌کنیم.

آن‌وقت آن‌ها با کسانی که این‌گونه سخن می‌گویند بعضاً سر یک میز می‌نشیند و طرد نمی‌کنند. موضع باید در این‌جور موارد شفاف باشد. بله ما با افراد تعامل داریم، صحبت می‌کنیم، نشست‌وبرخاست داریم؛ اما به جاهای خاص و محکم انقلاب که می‌رسد با کسی رودربایستی نداریم. باید موضع محکم باشد؛ باید دقیق و شفاف باشد.

امام دائماً به مسئولین تذکر می‌داد که در مسیر انقلاب حرکت کنند و خود را از مردم جدا نکنند. این صحبت، امروز هم هست. حالا امروز ببینید شما راحت می‌توانید مسئولین را محک بزنید. بیان امام را ببینید کجاست؛ در بیانی فرمودند: «رفاه و مبارزه باهم جمع نمی‌شود و کسانی که بر این باورند که رفاه و مبارزه باهم سازگارند، آب در هاون می‌کوبند».

و امروز مشکل ما همین مسئولینی هستند که تغییر ذائقه دادند. به دنبال رفاه افتادند. به دنبال حقوق نجومی افتادند. به دنبال این افتادند که بهره خودشان را از سفره انقلاب بردارند. مشکلات درست کردند. این خط امام نیست. خط رهبری هم نیست. خط اسلام هم نیست. چریدن و حیوانیت خودش را در اینجا نشان می‌دهد.

برای اینکه بتوانند در این مسیر حرکت کنند شخصیت امام و نوع رفتار امام را تحریف می‌کنند. می‌گویند امام اهل زندگی بود؛ و حالا که زندگی می‌خواهیم رفاه می‌خواهیم، حالا باغ می‌خواهیم، حالا برای اینکه بتوانیم باغ بگیریم باید مدارکی را برایش اثبات کنیم، باید برایش از بیت‌المال … و همین‌طور سرازیری است و سرعت زیاد می‌شود. امامی که از سال‌های طولانی قبل از انقلاب زندگی معمولی را بر خود حرام کرده بود و دائم در مبارزه و تبعید بود؛ آن‌وقت میگویند ایشان اهل زندگی بود؛ ما هم باید این‌جور عمل کنیم.

این جمله امام را نباید هرگز فراموش کنیم که فرمود: «تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم». این کلام کهنه نمی‌شود و معیاراست. تا وقتی‌که کفر هست تا وقتی‌که شرک هست مبارزه هست. دیگر این را نمی‌توانند تحریف کنند که امروز کفر تمام شده. امروز هم کفر هست به شکل دیگری در قالب دیگری با صورت‌های دیگری و تا وقتی‌که شرک و کفر هست مبارزه هست. میدان مبارزه هر وقت بود ما هستیم؛ یعنی انقلابیون هستند، پیروان خط امام و پیروان خط رهبری هستند و دنبال می‌کنند.

بخشی از خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۲ شهر کرج

منبع خبر ( مرکز رصد ) است و رصد نیوز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 262 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  90002110  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه رصد نیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رصد نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید